Cele două pasaje rutiere aflate în construcţie pe centura de Nord a municipiului Arad nu vor fi finalizate la termenele prevăzute iniţial, deoarece banii alocaţi pentru executarea acestor lucrări nu sunt suficienţi.

Unul dintre pasaje va asigura traversarea liniilor de cale ferată Arad – Brad, Arad – Curtici şi a drumului judeţean DJ 709 B Arad – Curtici, în vreme ce al doilea va sigura traversarea liniei de cale ferată Arad – Deva – Bucureşti (linie dublă electificată). Potrivit prefectului judeţului Arad, Cosmin Pribac, Instituţia Prefectului a solicitat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara o informare asupra situaţiei celor două pasaje rutiere.

„Banii alocaţi de guvernele precedente, pentru anul 2012, sunt insuficienţi pentru ca lucrarea să poată fi terminată la termenele iniţiale. Încă din luna decembrie 2011, CNADNR a făcut adrese prin care a solicitat suplimentarea fondurilor, astfel încât cele două pasaje să fie finalizate la termenele contractate. Practic, în acest moment, stadiul fizic al lucrărilor este de 64% în cazul pasajului de la CET şi 25% în cazul pasajului Micălaca. În afara informării de la DRDP Timişoara, am solicitat precizări şi din partea Guvernului, cu privire la cele două pasaje rutiere de pe centura Nord, primind asigurări cu privire la faptul că cele două investiţii sunt prioritare pentru Executiv, lucrările urmând a fi continuate”, a declarat, marţi, 19 iunie, prefectul Cosmin Pribac.

Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a transmis că pentru finalizarea celor două pasaje ar mai fi nevoie, în total, de 41,6 milioane lei (26,3 milioane lei pentru primul pasaj, respectiv 15,3 milioane lei pentru pasajul peste linia de cale ferată Arad – Deva), sumă care nu a fost trecută în bugetul pe anul 2012 de către guvernele Boc sau Ungureanu. „Am primit asigurări de la MTI că la următoarea rectificare bugetară, probabil în luna iulie, cel puţin o parte din această sumă va fi alocată, astfel ca lucrările la cele aceste două importante investiţii de infrastructură din judeţul Arad să poată continua”, a mai adăugat prefectul judeţului Arad.

Pasajul denivelat de pe varianta de ocolire Nord a municipiului Arad va avea o lungime de 539,7 metri. El va asigura traversarea liniilor de cale ferată Arad-Brad şi Arad-Curtici, respectiv a drumului judeţean DJ 709B Arad – Curtici, valoarea la care a fost licitată construirea lui fiind de 5.752.123 euro (fără TVA). Necesitatea construirii acestui pasaj a fost evidenţiată şi de un raport al MTI, potrivit căruia circulaţia pe calea ferată Arad – Curtici impune 62 de închideri ale barierei în 24 de ore, durata medie de închidere a barierelor fiind de 180 de minute pe zi. În realitate însă, timpii de aşteptare pentru autovehicule, la cele două bariere, pot ajunge la 9 ore, deoarece trenurile circulă cu viteză redusă, întrucât liniile de cale ferată nu sunt reabilitate şi nu permit circulaţia trenurilor cu viteze mai mari.

Tot pe centura de ocolire Nord a municipiului Arad mai este prevăzută construirea unui al doilea pasaj denivelat peste calea ferată Arad – Deva (linie dublă electrificată), finalizarea lui fiind prevăzută tot pentru acest an. Licitaţia de construire a acestuia a fost adjudecată pentru suma de 5,7 milioane euro (fără TVA).

Sursa: AGERPRES

Lasa comentariu